Daca ati avut o problema de sanatate, o vacanta extinsa, un sezon de sarbatoare frenetic sau doar o perioada aglomerata la locul de munca, dieta si rutina de exercitii pot fi usor date peste cap. Este nevoie doar de cateva antrenamente ratate si mese incarcate ca sa realizati ca forta pe care cu greu ati capatat-o, s-a risipit si a lasat locul unor kilograme in plus. 

Vestea cea buna este ca, daca va antrenati de mai multe ori pe saptamana timp de mai mult de un an, memoria musculara poate fi destul de solida si cel mai probabil, va veti putea intoarce relativ repede la nivelul de forta pe care l-ati avut. Daca dieta si exercitiile scapa de sub control, aceste strategii va vor readuce concentrarea si va va pune repede pe picioare: 


1. Nu va faceti iluzii!  

Entuziasmul este bun, dar nu incercati sa recuperati timpul pierdut din prima zi la sala si nu va asteptati sa o luati de unde ati plecat. Se recomanda sa faceti exercitii timp de 2 saptamani pana sa va antrenati la intensitatea maxima, mai ales daca pauza a fost datorata unei rani sau unei boli. Daca va antrenati in exces, nu va va aduce nimic bun. Ba din contra, va va pune in dificultate revenirea deoarece va veti simti prea obosit sa va antrenati in zilele urmatoare, sau va puteti rani si veti fi nevoit sa stati departe de sala pentru mai mult timp. 


2. Puneti muschii in miscare, dar usor

Numai incet si sigur veti castiga cursa. Dezvoltati putere in spate si in maini prin ridicarea multipla a unor greutati usoare. In prima saptamana din revenirea la antrenament, incercati sa ridicati doar 20-25% din cantitatea pe care o ridicati inainte de pauza, apoi cresteti cu 10-15% in fiecare saptamana. Gradual, progresati spre ridicari moderate de greutati mai mari, si putine ridicari de greutati avansate. Daca aveti nevoie de motivatie si energie suplimentara, shake-urile cu proteine si suplimentele termogene cu cafeina maresc arderea caloriilor si va vor da energia de care aveti nevoie. 


3. Stapaniti acele calorii 

Daca pauza temporara de la sala a inclus si pauza temporara de la o alimentatie sanatoasa,  incercati sa inlocuiti o masa pe zi cu un shake sau baton proteic. Incercati sa va construiti dieta in minte cu metoda 40%-40%-20%, respectiv carbohidrati, proteine si grasimi. Cu toate acestea, daca stiti ca raspundeti cel mai bine la o metoda diferita, intorceti-va la aceea.