1. Ce este TLM? 

TLM inseamna trigliceride cu lant mediu. Sunt moleculele cheie de grasimi care se gasesc in uleiul de nuca de cocos si sunt surse importante de alimentare pentru organism.  

Datorita lungimii lor mai scurte in comparatie cu trigliceridele cu lant lung (care se gasesc in uleiul de masline și avocado), TLM sunt mai usor de digerat fata de alte grasimi, ceea ce înseamna ca organismul dvs. le poate folosi ca sursa de energie mai rapida. De asemenea, pot fi transformate in cetone atunci cand aportul de carbohidrati este foarte scazut. Pentru cei care urmează o dieta ketogena, consumul de ulei TLM va poate ajuta sa va sustineti stilul de viata keto si obiectivele. 

TLM sunt de 4 tipuri: 

  • Acid caproic (C6) 
  • Acid caprilic (C8) 
  • Acid capric (C10) 
  • Acid lauric (C12) 


2. Care sunt avantajele consumului de TLM? 

Sustine stilul dvs de viata Keto: consumul TLM va poate ajuta sa va atingeti obiectivele keto. Cetoza este starea in care corpul dvs arde grasimile pentru alimentare in loc sa arda carbohidrati pentru alimentare.  Va poate ajuta sa va simtiti satul mai mult timp: TLM sunt o sursa de grasime ce poate fi satioasa si, in acelasi timp, poate sustine obiectivele de pierdere in greutate. 

Energie mai rapida: TLM sunt hidrolizate mai rapid si metabolizate complet, in timp ce acizii grasi cu lant lung( AGLL) sunt mai putin probabil de depozitat sub forma de grasime. 

Fiindca TLM pot fi transformate in cetone, consumarea acestora va poate sustine mai eficient obiectivele ketogene. 


3. Care este cea mai buna forma in care se pot lua trigliceridele? 

TLM se pot gasi sub forma de pulbere sau ulei si exista beneficii pentru fiecare forma. Pulberea este mai convenabila daca intentionati sa consumati atunci cand iesiti din casa, deci puteti cumpara pachete pentru o singura servire. Beneficiile sanatoase ale uleiului sunt similare, avantajul principal fiind amestecabilitatea. Adaugarea de ulei TLM iin cafea, ceai, smoothie sau supa, necesita effort minim in amestec. Din moment ce nu are aroma, poate fi adaugat si in alte alimente, fara a afecta gustul. Adaugat in salate sau pe bucati de carne, la pesto, in iaurturi sau piure de avocado, uleiul TLM este un plus versatil si valoros la orice dieta keto. 


4. Ce trebuie sa stiti inainte sa consumati TLM? 

Alimentele si suplimentele care contin TLM pot provoca disconfort gastrointestinal la unele persoane. Acest lucru este frecvent intalnit in primele dati in care le consumati. Consultati intotdeauna medicul inainte de a incepe o dieta ketogena.  Este recomandat sa incepeti cu jumatate de portie si sa o consumati incet. De exemplu, daca incepeti un regim Ketologic, incepeti cu jumatate din portia recomandata (jumatate de lingurita) amestecata in 230 ml de apa. Beti cu inghitituri mici la o ora de la preparare. Peste cateva zile, puteti creste cantitatea, pana ajungeti la portia completa. Indiferent daca sunt sub forma de pudra sau ulei, TLM ofera multa versatilitate si pot fi utilizate pentru a sustine un stil de viata ketogen. Mentinerea unei diete pe baza unui continut scăzut de carbohidrați sau ketogen nu este necesară pentru a obține beneficiile asociate cu consumul de TLM.